Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Rendben

Postai üzleti ügyintéző

  • Képzési információk
  • Iskolák
  • A Szakma leírása
  • A képzés alapvető jellemzői

    Szakmanév

    Postai üzleti ügyintéző

    Szakmajegyzék azonosító

    510411507

    Ágazat

    Közlekedés és szállítmányozás

    Iskolai rendszerű képzési idő

    Alapfokú iskolai végzettséggel: 5 év; Érettségivel: 2 év

    Munkakör

    Postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtását végzi, kiindulva a küldemények felvételétől egészen azok postai szolgáltatónál történő teljes kezeléséig. Ügyfélkapcsolati és háttértevékenységet egyaránt teljesít, melynek során figyelembe veszi a postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtásához kapcsolódó törvényi, biztonsági, adatvédelmi és titoktartási szabályokat. Feladata a hozzá érkező ügyfelek igényeinek azonnali, magas szintű kiszolgálása, az ügyfelek elégedettségének növelése. Mind postai ügyfélkapcsolati, mind postai háttértevékenységet végző munkakörök betöltésére, valamint postai tevékenységhez kapcsolódó csoportvezetői és kispostavezetői feladatok ellátására is alkalmas. A postai üzleti ügyintéző kezeli a tevékenység elvégzését támogató informatikai rendszereket, hatékony ügyfélorientált módon szolgáltatást nyújt, és elvégzi a munkaköréhez kapcsolódó felvételi, értékesítési, postahelyi kézbesítési és háttértevékenységet.
  • Iskolák

    Képzést oktató iskolák:

    A választott szakmát oktató iskolák jelen oldalon bemutatott listája a KIR-STAT adatbázisán alapszik, amely csak részleges képet nyújt a képzést adó intézményekről. Ha egy konkrét szakma érdekel, mindenképpen keresd fel az adott iskolát, mert a szakmák oktatása évről évre is változhat. Továbbá próbálj meg minél több forrásból tájékozódni az iskolák listájáról.

    Az iskolák neve mellett láthatod, hogy az adott intézmény diákjai hogyan teljesítettek az Oktatási Hivatal által 2019-ben lebonyolított Országos Kompetenciamérésen az ország összes tanulójához képest. Amennyiben felkeltette az érdeklődésedet egy iskola, akkor az iskola nevére, majd az "OKM jelentés letöltése" gombra kattintva letöltheted a részletes információkat a kompetenciamérés eredményeiről (pl. a szakképző iskolai telephelyen tanulók teljesítménye). További információ az Országos Kompetenciamérésről itt érhető el: www.kir.hu/okmfit

    Képzést oktató iskolák
    OKM Matematikai eredmény, 2019
    OKM Szövegértés eredmény, 2019

    smiley Az adott iskola tanulói jobban teljesítettek, mint az ország összes szakképző iskolai tanulója.

    smiley Az adott iskola tanulói hasonlóan teljesítettek, mint az ország összes szakképző iskolai tanulója.

    smiley Az adott iskola tanulói rosszabbul teljesítettek, mint az ország összes szakképző iskolai tanulója.

    smiley Ezen iskola esetében nem érhető el OKM adat.

  • background image

    Postai üzleti ügyintéző

     

    Közlekedés  és  szállítmányozás  ágazat  5  éves  képzése,  amely  érettségivel  és  technikus  szintű

     

    szakképzettség megszerzésével zárul.

     

    A postai üzleti ügyintéző postai és pénzforgalmi szolgáltatások nyújtását végzi, az ügyfelek által a 
    postára  bízott  küldemények  felvételétől  a  postai  szolgáltatónál  történő  kezeléséig.  Segíti  az 
    ügyfelek eligazodását a

     

    postai egyéb szolgáltatások (befektetések, áruk, közvetített szolgáltatások) 

    közötti  választásban.  Ügyfélkapcsolati  és  háttértevékenységet  egyaránt  végez,  a  számára 
    segítséget nyújtó informatikai rendszerek használatával.

     

    KOMPETENCIAELVÁRÁS

     

    Határozottság,

     

    tolerancia, empátia, segítőkészség, udvariasság, szorgalom precizitás, önfegyelem.

     

    A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ

     

     

    kapcsolatot  tart  a  postára  érkező  ügyfelekkel,  támogatja  őket  a  szolgáltatások 
    igénybevételében;

     

     

    kezeli a postán a pénzeket, értékeket, a támogató rendszerek segítségével;

     

     

    felveszi az ügyfelek által feladott levél, csomag küldeményeket;

     

     

    elfogadja a befizetéseket, kifizeti az utalványokat;

     

     

    a  megbízásból  végzett  banki

    -

    ,  biztosítási  és  befektetésekkel,  megtakarításokkal, 

    állampapírokkal kapcsolatosan ügyfél tájékoztatást nyújt, értékesíti azokat;

     

     

    elvégzi a munkatársak napi elszámolását;

     

     

    eladja a postán forgalmazott termékeket, például sorsjegyet értékesít;

     

     

    a szolgáltatások nyújtását támogató informatikai rendszereket kezeli.

     

     

    Ajánlott  minden  fiatal  számára,  akit  érdekelnek  az  ügyfélkapcsolati  tevékenységek  a  postai 
    szolgáltatások területén az ügyfelek elégedettségének növelése érdekében.